
OBH Services Planner
- Bogotá DC
- Permanente
- Tiempo completo
- Good written and spoken Portuguese
- Good interpersonal communication and relationship with others (collaborate, convince)
- Understand and communicate scope of work and Term & conditions to Technician
- Understanding of impact of Technician utilization rate and work order management on Profit & Loss
- Proactive communication with Customers to ensure satisfaction
- Minimal Technical knowledge on Schneider products.
- Be the point of contact for customers with a valid contract in order to process site intervention requests, confirming the intervention details and reminding to Technician the constraints (safety requirement and equipment, permit to work, site access, timing, report, de-briefing with customers, etc)
- Create/enrich Work Orders in bridge Field Services (bFS) or in other Schneider systems (Urgency / requested date, customer information, correct installed base, scope of work, T&C, time to execute)
- Prepare/prioritize the interventions in backlog, based on customer type, contracts SLAs, customer availability, spare part and Technician or subcontractors’ availability
- Monitor the smooth execution of the interventions, rescheduling/cancelling if required, supporting remotely Technician on visit/calendar management, maintaining Work Orders data quality (like Billable info, Install product, planner deviation)
- For non-connected external technicians only, complete the work orders on their behalf (time entries, deviation, site intervention report
- Min. 3-years degree and/or equivalent experience
- Electrical Distribution systems knowledge is a plus
- Demonstrated 1+ years of experience in service technician dispatch / coordination
- Knowledge of Salesforce / SeviceMax is a plus
- Excellent verbal communication skills including, but not limited to, the ability to greet and communicate with customers effectively both through e-mail and via phone
- Proficient in Microsoft Office programs including but not limited to, Word, Excel and PowerPoint
- Strong organizational and multitasking skills
- Demonstrated ability to provide a high level of customer satisfaction
- Must be flexible in decision making and adapting to different scenarios
- Knowledge of Schneider Services Business preferred
- Spanish: Native speaker or >B2
- English: Basic level (Intermediate/advanced is a plus)
- Portuguese: Native speaker or >B2
+13% de crecimiento orgánico
150 000 empleados en más de 100 países
#Nº 1 en la lista de las 100 empresas más sostenibles del mundoPara ser considerado como candidato para nuestras posiciones debes enviar tu solicitud en línea. Esta posición permanecerá abierta hasta que se complete el proceso de selección.Schneider Electric aspira a ser la empresa más inclusiva y solidaria del mundo, ofreciendo oportunidades equitativas a todos, en todas partes, y garantizando que todos los empleados se sientan valorados de forma única y seguros para aportar lo mejor de sí mismos. Reflejamos la diversidad de las comunidades en las que operamos y "aceptamos lo diferente" como uno de nuestros valores fundamentales. Creemos que nuestras diferencias nos hacen más fuertes como empresa y como individuos, y nos comprometemos a defender la inclusión en todo lo que hacemos.En Schneider Electric, mantenemos los más altos estándares de ética y cumplimiento, y creemos que la confianza es un valor fundamental. Nuestra Carta de Confianza es nuestro Código de Conducta y demuestra nuestro compromiso con la ética, la seguridad, la sostenibilidad, la calidad y la ciberseguridad, respaldando todos los aspectos de nuestro negocio y nuestra disposición para actuar y responder con respeto y buena fe a todos nuestros grupos de interés. Puede obtener más información sobre nuestra Carta de Confianza .Schneider Electric es un Empleador de Igualdad de Oportunidades. Nuestra política es proporcionar igualdad de oportunidades en el empleo y el avance en áreas de reclutamiento, contratación, capacitación, transferencia y promoción a todas las personas calificadas, independientemente de raza, religión, color, género, discapacidad, origen nacional, ascendencia, edad, estado militar, orientación sexual, estado civil o cualquier otra característica o conducta legalmente protegida.